چگونه با پيامك مخاطب خود را هيپنوتيزم كنيم!؟

اين سايت مربوط به مطالب مديريتي است

چگونه با پيامك مخاطب خود را هيپنوتيزم كنيم!؟

۶۸ بازديد

احتمالا اگر از شما بپرسم كدام يك از پيامك‌هاي بالا نمونه متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار است، با من هم نظر باشيد كه در نمونه اول دلتان بيشتر براي پيتزا پر مي‌زند!

كاملا واضح است كه متن تبليغاتي پيامك اول، نتيجه بهتري در فروش مي‌گيرد. به حدي واضح است كه مي‌توانم همين الان شما را با اين 2 نمونه پيامك تنها بگذارم و بروم! اما قصد دارم در اين مقاله با هم بررسي كنيم كه چطور مي‌شود ما هم تاثيرگذارترين پيامك تبليغاتي را براي كسب و كارمان بنويسيم. از همين حالا هم به شما قول مي‌دهم كه براي اينكار لازم نيست آنتوان چخوف بشويد! و فقط با رعايت چند نكته مي‌توانيد استاد پيامك‌هاي تبليغاتي بشويد. خب استادان گرامي ...برويم كه شروع كنيم!

منبع: ملي پيامك

مواد لازم: چاشني خلاقيت به مقدار زياد

"خلاقيت" من عاشق اين كلمه هستم! و عميقا آدم‌هاي خلاق را مي‌ستايم. بگذاريد دليل اين حرفم را با يك خاطره برايتان توضيح بدهم. دوران مدرسه در شهرمان چندتايي كافه وجود داشت همگي مثل هم، با منوي تكراري و قهوه‌ها و آب هويج بستني‌هاي هميشگي. سال‌ها شرايط همين بود تا اينكه يك كافه به اسم "بنتيش" وارد شد. از همان روز اول متفاوت عمل كرد و همه را با يك پيامك جالب به افتتاحيه دعوت كرد. از چيدمان تا صبحانه‌هاي متفاوت گرم و سرد، و حتي تابلوي ورودي كافه اش خاص و تاثيرگذار بود... و همانطور كه حدس مي‌زنيد بعد از مدتي به حدي از رقبا جلو افتاد كه وقتي با بچه‌ها مي‌گفتيم بريم كافه، همه مي‌دانستيم كه منظورمان اين است كه برويم بنتيش!

تفاوت بنتيش با بقيه كافه‌ها فقط اضافه كردن چاشني خلاقيت بود. و تفاوت نتيجه: از زمين تا آسمان!

خب حالا كه عمق تاثير خلاقيت را حس كرديد، سوال اينجاست كه در نمونه پيامك تبليغاتي تاثيرگذار چطور خلاقيت را چاشني كنيم؟ در مقاله قبلي مفصلا از 6 اصل نوشتن موثرترين متن پيامك تبليغاتي گفتيم. در ادامه اصول را فقط يك مروري كنيم و سريع برويم سراغ بررسي نمونه ها...

اصول نوشتن نمونه متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار

نميخواهم با آوردن هزاران اصل و نكته گيجتان كنم تا چيزهايي كه بلديد هم يادتان برود! براي همين كل اصول نوشتن متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار را در 2 دسته قرار دادم و براي هر دسته توضيحاتي خلاصه‌وار برايتان آوردم.

فرمول شماره 1 متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار: اصول نگارشي

شايد بايد بگويم متاسفانه، اما مي‌گويم خوشبختانه متن پيامك شما محدوديت كاراكتر دارد. خوبي اين محدوديت 70 كلمه‌اي اين است كه شما را مجبور مي‌كند در كمترين كلمات موثرترين باشيد.( امكان ارسال متن طولاني تر با 140 كلمه وجود دارد اما اين‌كار توصيه نمي‌شود. و از طرفي برخي گوشي ها پيامك 2تايي را به درستي نمايش نمي‌دهند.) خلاصه اين‌كه مخاطبان در بين اين حجم از پيام‌ها و نوتيفيكيشن‌ها و ... هيچوقت طوماري از صحبت‌هاي شما را نمي‌خوانند و در واقع بايد بتوانيد در همان 70 كلمه مخاطب را هيپنوتيزم كنيد!

  • كلمات هدف خود را برجسته كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از كاراكترهايي مثل " * { استفاده كنيد.
  • از كلمات پيچيده و تخصصي استفاده نكنيد! تا مخاطب معني آن را بفهمد از مرحله تصميم گيري براي انتخاب شما گذشته!
  • گاهي براي جذابيت بصري به جاي "و" مي‌توانيد از علامت "+" استفاده كنيد. استفاده از علامت‌هاي ؟ و ! هم در جاي خود خوب است.
  • نيازي نيست مانند نامه اداري پيامك را با سلام و عرض ادب و ... آغاز كنيد! به ياد داشته باشيد كلمات اول براي خواندن پيام شما بسيار تعيين كننده هستند، و بايد همان اول كار وارد اصل مطلب شويد.
  • سعي كنيد جملات خود را كوتاه كنيد. بهتر است هر سطر حدود 4 كلمه باشد.

فرمول شماره 2 متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار: اصول محتوايي

شايد پيامك با محتواي جذاب، بدون اصول نگارشي هم تاثير خودش را بگذارد. اما پيامك با نگارش درست بدون محتواي جذاب هيچ است! (چه پيچيده شد!) خلاصه كه اصل كاري همين محتوا است. براي نوشتن محتوايي كه با چند كلمه مخاطب را ناك اوت كند (دور از جان شما مخاطبان!) نكات زير را حتما رعايت كنيد:

  • شروع جذاب شروع جذاب و شروع جذاب! مي‌توانم بگويم مهم‌ترين كاري كه بايد انجام دهيد همين است! پيامكتان را جذاب شروع كنيد تا مطمئن شويد مخاطب آن را تا آخر مي‌خواند و در ذهنش باقي مي‌ماند.
  • ضرورت ايجاد كنيد و بازه زماني ذكر كنيد. اين حس را در مخاطب القا كنيد كه اگر همين الان نجنبد فرصت شگفت‌انگيزي كه به او داده‌ايد تمام مي‌شود، و سرش بي‌كلاه مي ماند! آدم‌ها چيزهايي كه فرصت دارد را به بعدها موكول مي‌كنند و فراموش مي‌شود!
  • در متن راهي براي تعامل مخاطب قرار بدهيد. يك خواسته مشخص از مخاطب داشته باشيد تا بازدهي پيامك خود را افزايش دهيد. براي مثال، از مشتري بخواهيد براي گرفتن تخفيف، پيامك مذكور را به فروشندگان شما نشان دهد. يا او را به تماس تلفني، ارسال عدد خاص و يا بازديد از يك سايت دعوت كنيد.
  • با مشتريان خود صميمي باشيد. صميميت يكي از ارزانترين و موثرترين راه‌ها براي ايجاد ارتباط مثبت با مخاطبان شماست. مثلا مي‌توانيد نام مشتري را هنگام ثبت‌نام دريافت كنيد و در پيامك او را مورد خطاب قرار بدهيد.
  • مطمئن بشويد پيامك شما براي مشتري مفيد است. در غير اينصورت ارسال يك پيامك بي‌فايده كه به درد مخاطب نمي‌خورد به جاي تاثير مثبت، حس منفي ايجاد مي‌كند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.