آرشیو فروردین ماه 1399

اين سايت مربوط به مطالب مديريتي است

40 قانون موثر براي ارسال پيامك تبليغاتي

۶۰ بازديد

فناوري اطلاعـات وارتباطات ، بسترارزان و درعين حال بسيار مــوثري را در اختيار مجريـــان تبليغاتـــي قرار داده است كه يك نمونه از ابزارهاي آن، پيامك تبليغاتي است . سرويــس پيام كوتاه كه باتمامي گوشي هاي تلفن همراه سازگار است يك گزينه ايده آل براي سرمايه گـــذاري محسوب ميشود. 

                                           

براي اســتفـــاده از پيامك به عنــوان ابزاري اثر بخــش درعرصه تــبليغات وبـــازاريابي بــايد بازارهدف وعوامل تاثيرگذار بر آن را به درستي شناخت.

گروه شركت پيامك لند ضمن تدوين استراتـژي تبليغات پيامكي خود، در جهت تــحقق چشم انداز صاحبان مشاغل وسازمان ها مجموعه اي با عـــنوان “۴۰ قانـــون موثر در ارسال پيامـــك ” را درسيستم مشاوره تبليغاتي خود و در دسترس كليه كاربران قرار داده است .

 

     ۱-تعيين جامعه هدف و شناخت مخاطب

 درتاريكي تعيين استراژي نكنيد قبل ازاقدام به ارسال پيامك ، ابتدا بايد جامعه هدف و مخاطبان خود را مشخص كنيد. جامعه هدف درواقع مشخص كردن مشترياني است كه به احتمال زياد از شما خريد خواهند كرد. درغير اين صورت دريافت كنندگان پيام شما كساني خواهند بود كه نه تنها به محصول شما علاقه اي نخواهند داشت بلكه محصول شما نيز مورد نيازو مرتبط با كسب كار آنها نيست.

 

     ۲-شناسايي ويژگي و شاخص هاي مهم محصول يا خدماتتان

بعد از شناخت بازار بررسي كنيد درهربخش از بازار يا بازارهاي شما چه منافع، چه ويژگي ها و ارزش هايي مهم است. به اين مشتري ها نشان بدهيد كه كسب كار شما ميتواند براي آنها مفيد باشد ومشكل آنها را حل كند .به عبارت ديگر مواردي را جست وجو كنيد كه به مخاطب دليل انتخاب شما را بدهد .

      ۳-بررسي بازخورد تبليغات

براي محصولات خود بازار تعيين كنيد .در واقع بازخورد پيامك هاي ارسالي به مشتريان را بررسي كنيد .

پيشنهاد مجموعه پيامك لند براي شما ؛ جامعه جوان مورد هدف تبليغات خود قرار دهيد .آمار ها نشان داده اند كه ۶۳% از كاربران تلفن هاي همراه را جوانان ۲۲ تا ۳۲ ساله تكميل مي دهند .جوانان نسبت به تمام اقشار شور و هيجان بيشتري دارند ودر صورت قانع شدن حكم رسانه ي خوبي را خواهند داشت .

 

      ۴-توليد محتواي متناسب با جامعه ي هدف

توجه داشته باشيد محصولي كه قصد تبليغ آن را داريد مخاطب عام دارد يا خاص .ازخود بپرسيد چه گروه يا قشري استفاده كننده محصولات شما هستند؟ آيا تفكيك سن وجنسيت درمورد محصول شما مطرح است؟ توجه به جامعه هدف درتوليد محتواي پيامكي به شما كمك شاياني خواهد كرد.

      ۵-توليد محتواي اثربخش

در چالش نگرش متن پيامك تبليغاتي تاثير گذار محتوا وساختار پيامك ، نحوه استفاده از كلمات داراي اهميت بسياري است .

      ۶-پرهيز از كلمات غيرمفهوم در معرفي خود

قانون طلايي در بازاريابي پيامكي اين است كه متن شما بايد ساده ،مستقيم ومنحصربه فرد باشد. ازكلماتي كه در زمره واژه هاي تخصصي كسب وكار شما قرار ميگيرند استفاده نكنيد زيرا مخاطبين خود را فقط به خاطر اينكه كلمات خارج از اطلاعاتشان است ازدست مي دهيد و پيامك خدمات ومحصولات شما ناديده گرفته مي شود .

      ۷-استفاده از نشانه ها در متن پيامك

استفاده از علائم و نشان چون * به لحاظ ديداري، برذهن مخاطب تاثير بسزايي دارد .بنابراين سعي كنيد در نگارش متن پيامك قسمت هاي مهم وحائز اهميت را باعلايم مشابه به علامت گذاري كنيد.

 

 

      ۸-شخصي سازي متن پيامك

شخصي سازي متن پيامك در وفادار نگه داشتن مشتريانتان به شما كمك بسزايي خواهد كرد. درپنل پيامك لند دربخش ارسال هوشمند اين امكان براي شما فراهم شده است .

       ۹-حفط ساختار يك پيامك تبليغاتي

هرپيامك تاثيرگذار داراي ساختار مشخصي است كه شامل ، ويژگي ها وخصوصيات كالا وراه ارتباطي بين مشتريان وصاحبان كسب و كار است.

 

      ۱۰-معرفي خود و اعلام راه ارتباطي در پيامك

درمتن پيامك حتما خودتان را معرفي كنيد ،باذكر برند و يا موقعيت مكاني خود، پل ارتباطي با مشتريانتان ايجاد كنيد.

 

      ۱۱-تايين منافع مشتري در متن تبليغاتي

اين يك واقعيت انكار ناپذير است كه مردم به فكر منافع خودشان هستند ازاينكه فقط به آنها بگوئيد شماچه هستيد دست برداريد. به آنها بگوئيد چه منافعي را برايشان تامين خواهيد كرد. با مديريت اين تفاوت كوچك موفقيت بزرگي از آن شما خواهد شد. در واقع ارزش كالا را بايد درمتن پيام بيان كنيد.

      ۱۲-تعيين بازه زماني

در متن پيام تبليغاتي سعي كنيد جملاتي به كار برده شود كه مردم فكر كنند مهلتي ندارند. در واقع با به كار بردن جملاتي كه مهلت انجام يك فعاليت را محدود ميكند حس عجله اي ايجاد كنيد.

 

      ۱۳-نحوه صحيح نمايش قيمت

براي تبليغ قيمت محصولات از حداقل صفر استفاده كنيد .اما وقتي ميخواهيد هديه اي رابه محصول ويا خدمات خود اضافه كنيد حتما صفرها را بنويسيد .

مثال :قيمت يك محصول معادل ۲۵۰۰۰۰ ريال است.اما با تبديل ريال به تومن استقبال فروش بيشتر ميشود حالا فرض كنيد اين عدد تبديل شود به ۲۵ هزار تومن.چه تاثيري روي فروش خواهد داشت ؟

      ۱۴-استمرار در تبليغات 

در تبليغات موثر تكرار يك راز بزرگ است. حداقل بايد ۵ بار تبليغ كنيد تا مشتري ها به سمت مغازه شما بيايند.

      ۱۵-صداقت در تبليغات

در تبليغات خود صادقانه رفتار كنيد. اگر چيزي را تبليغ كنيد كه از عهده آن نميتوانيد برآييد اين به ضرر شماست.

      ۱۶-استفاده از كلمات مناسب در ابتداي پيامك

با توجه به اينكه درتبليغات پيامكي پاراگراف اول يا عنوان در گوشي مخاطبان نمايش داده ميشود سعي كنيد از كلماتي استفاده كنيد كه نشان رسيدن سود يا بهره به مشتري باشد.

      ۱۷-انتخاب متن كوتاه و تاثيرگذار

هميشه در نظرداشته باشيد حوصله و صبر افراد مختلف با يكديگر يكسان نيست. بيشتر افراد تمايل دارند اطلاعات مختصر و مفيد بگيرند. پس سعي كنيد متن پيامك خود را گيرا و كوتاه بنويسيد؛حتي اگر تعداد كاراكتري تا پر شدن آن صفحه باقي مانده است از درج اطلاعات اضافي وغير ضروري پرهيز كنيد.

     ۱۸-تنوع راههاي ارتباطي در پيامك

بيش از نيمي از مردم ايران درونگرا هستند و حاضر نيستند به شما زنگ بزنند پس راهي براي ارتباط اين دسته از افراد با خودتان بگذاريد. مثل :ايميل و شماره تماس

 

     ۱۹-تبليغات در رويدادها و مناسبتها

تبليغاتي موثر هستند كه قبل ازموقع رويداد مربوطه صورت گيرند.

     ۲۰-برنامه ريزي منظم ارسال پيامك

فاصله زماني بين هردوره تبليغات پيامكي حتي با متن پيامك متفاوت را رعايت كنيد ومخاطبان خود را با ارسال پيام هاي مكرر كلافه نكنيد. زياده روي درتبليغات بازخورد مثبتي نخواهد داشت بلكه ممكن است به عنوان يك ضد تبليغ عمل كند و باعث اتلاف هزينه تبليغات شود.

 

     ۲۱-پيامكهاي مناسبتي

باارسال پيامك هايي مثل تبريك تولد ارتباط نزديك با مشتريان خودايجاد كنيد. اجازه ندهيداحساس استفاده ابزاري جهت منافع اقتصادي به مشتريان القاء شود.

 

     ۲۲-تعامل دوسويه با مشتريان

تعامل دو سويه با مشتريان خود داشته باشيد با راه اندازي يك نظرسنجي ازنظرات وپيشنهادات آن ها مطلع شويد و آن رادرجهت منافع خودبكار ببريد .

     ۲۳-ساعت ارسال پيامك

بهترين زمان ارسال پيامك ساعت ۱۰:۰۰ صبح الي ۱۲:۰۰ظهرو ساعت ۱۷:۰۰ عصرالي ۲۰:۰۰ شب است .

     ۲۴-پيامكهاي فلش ارسال نكنيد

پيامك هاي فلش بر روي گوشي مخاطبان ذخيره نميشود. اين نوع پيامك ها بعد از خوانده شدن خودكار حذف ميشوند.

 

     ۲۵-ارسال پيامكهاي غير از تبليغات

ارسال پيامك بعدازخريد مشتريان ،ثبت نام كنندگان و… بعد ازخروج ازشركت يا موسسه باعث ماندگارشدن شمادرذهن مخاطبان شود .

     ۲۶-ارسال يامك به زبان فارسي

پيامك هاي انگليسي معمولا خواننده كمتري دارند.زيرا تمامي مشتركين قادر به خواندن متون فينگليش ويا لاتين را ندارند.

 

     ۲۷-عدم ارسال پيامك با نام تجاري

ارسال پيامك با نام تجاري امكان فوروارد كردن پيامك شما توسط مخاطبان را ندارد .

 

     ۲۸-انتخاب زمان ارسال با توجه به جامعه هدف

اگرشغلي داريد كه مرتبط با اعضاي خانواده مي باشد، مثلايك پارك تفريحي ، بهترين زمان ارسال پيامك تبليغاتي پنجشنبه ها وجمعه ها مي باشد .ازدلايل عمده اين انتخاب با دورهم جمع شدن اعضاي خانواده امكان مطرح شدن موضوع بسيار بالاست و اصولا افراد برنامه هاي تفريحي خود را براي آخرهفته برنامه ريزي مي كنند .

اگرشماكالايي داريد كه به درد صاحبان مشاغل يا كارخانه ها و.. ميخورد بايد ارسال پيامك خود را به ايام هفته وساعات اداري موكول نمائيد .

دقت داشته باشيد روزهاي قبل وبعد از تعطيلات رسمي به علت خلوت بودن خطوط وعدم پاسخگويي واحدفروش بسياري ازصاحبان كسب وكار، موقعيت خوبي براي به روزساني وارسال پيام هاي منطقه اي واصناف مي باشد .

     ۲۹-زمانهاي ممنوعه ارسال پيامك

درساعاتي كه افراد درحال استراحت هستند يا فكرميكنيد خطوط شلوغ هستند پيامك ارسال نكنيد .اين امرفقط موجب اتلاف هزينه مي شود .

     ۳۰-تخفيفات مناسبت

درروزهاي تعطيل و يا درتعطيلات مدت دار از پيامك هايي كه متناسب با آن روزاست استفاده كنيد به طورمثال متني با به اين مضمون  ” تخفيف به مناسبت عيد قربان …” براي مخاطبانتان ارسال نماييد.

     ۳۱-تشويق به نگهداشت

تاجايي كه ممكن است گيرندگان پيام رابه نگه داشتن پيام تشويق كنيد زيرا پيامك ها قابليت forward دارند كه خود يك امتياز براي تبليغ و بازاريابي به حساب مي آيد.

     ۳۲-پرهيز از الفاظ رسمي در متن پيامك

بسته به نوع پيامك (اداري –تبليغاتي –فانتزي ) نياز به كلماتي مانند احتراما ،” سلام” و…نيست اصل موضوع تبليغ ، همراه باشماره درج گردد كافيست .

     ۳۳-استفاده از شعار در پيامك

بهتراست متن ارسالي شما شامل شعاري مختصرباشد ودرهربارارسال تغييراتي جزئي درآن به وجود آوريد .اين امرموجب ماندگاري شما درذهن افراد مي شود .

     ۳۴-تناسب زبان و گويش مخاطبان در متن پيامك

لحن ومتن پيام ارسالي متناسب با مشتريان وصنف انتخاب گردد.براي مثال اگرقصد داريد پيامك انبوه به محل يا شهري ارسال كنيد بهتراست ازلحن و يا گويش منطقه استفاده كنيد.

     ۳۵-محتواي خلاقانه پيامك

درتبليغات مناسبت رابهانه كنيد ولي درخاص ومتفاوت بودن پيش قدم شويد ،محتواي پيامكي خود را خلاقانه طراحي كنيد .به اين مثال توجه كنيد ،صندلي هاي حصيري كافه خندان بهانه شما را دارد يك چاي خودتون رامهمان ماكنيد.

    ۳۶-فراخوان در متن پيامك

درمتن پيامك خود ازمشتريان درخواستي داشته باشيد كه فراخواني آن ها به عملي باشد . تحقيقات علمي بسياري به ما نشان داده است كه مطرح كردن يك درخواست مشخص ازمخاطب ميتواند يك تاثيرباورنكردني دراثربخشي يك پيام داشت باشد . براي مثال،ازمشتري خود بخواهيد براي گرفتن تخفيف ، پيامك مذكور را به فروشندگان شما نشان دهد، يا او را به تماس تلفني يا بازديد ازسايت دعوت كنيد.

     ۳۷-راه اندازي خبرنامه

راه اندازي يك خبرنامه پيامكي به عنوان يك استراژي طولاني مدت است .درواقع جمع آوري يك ليست از مشتريان وفاداري كه با استفاده از محصولات وياخدمات با شما درتعامل بوده وپيشنهادها ورويدادهاي شما را دنبال مي كنند .بنابراين بدنيست كه يك باربه هر مخاطب پيام بفرستيد واز آنها براي اشتراك درخبرنامه خودعوت كنيد .

 

    ۳۸-برگزاري و اطلاع ايونت

اگردر شركتي فعاليت ميكنيد كه چندين محصول را با هم ارائه مي دهيد هرماه يك محصول را با تخفيف ويژه بفروشيد . به دليل اينكه هميشه مشتريانتان پيشنهادات شمارا دنبال خواهند كرد وبه شما وفادار خواهند ماند .

 

     ۳۹-ارسال پيامك تشكر

براي آن دسته از مخاطبان كه در حال حاضر جزء مشتريان شما مي باشند نيز ميتوانيد با ارسال پيامك تشكر پس ازخريد آن ها حس خوشايندي در آن ها ايجاد نماييد و به محبوبيت خود نزد مشتريانتان بيافزاييد.  

     ۴۰-ارسال كدتخفيف

ارسال كدهاي تخفيف وپيشنهادات ويژه براي مشتركين خبرنامه احساس خوبي را القاء ميكند .

منبع: پيامك لند

چگونه با پيامك مخاطب خود را هيپنوتيزم كنيم!؟

۶۸ بازديد

احتمالا اگر از شما بپرسم كدام يك از پيامك‌هاي بالا نمونه متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار است، با من هم نظر باشيد كه در نمونه اول دلتان بيشتر براي پيتزا پر مي‌زند!

كاملا واضح است كه متن تبليغاتي پيامك اول، نتيجه بهتري در فروش مي‌گيرد. به حدي واضح است كه مي‌توانم همين الان شما را با اين 2 نمونه پيامك تنها بگذارم و بروم! اما قصد دارم در اين مقاله با هم بررسي كنيم كه چطور مي‌شود ما هم تاثيرگذارترين پيامك تبليغاتي را براي كسب و كارمان بنويسيم. از همين حالا هم به شما قول مي‌دهم كه براي اينكار لازم نيست آنتوان چخوف بشويد! و فقط با رعايت چند نكته مي‌توانيد استاد پيامك‌هاي تبليغاتي بشويد. خب استادان گرامي ...برويم كه شروع كنيم!

منبع: ملي پيامك

مواد لازم: چاشني خلاقيت به مقدار زياد

"خلاقيت" من عاشق اين كلمه هستم! و عميقا آدم‌هاي خلاق را مي‌ستايم. بگذاريد دليل اين حرفم را با يك خاطره برايتان توضيح بدهم. دوران مدرسه در شهرمان چندتايي كافه وجود داشت همگي مثل هم، با منوي تكراري و قهوه‌ها و آب هويج بستني‌هاي هميشگي. سال‌ها شرايط همين بود تا اينكه يك كافه به اسم "بنتيش" وارد شد. از همان روز اول متفاوت عمل كرد و همه را با يك پيامك جالب به افتتاحيه دعوت كرد. از چيدمان تا صبحانه‌هاي متفاوت گرم و سرد، و حتي تابلوي ورودي كافه اش خاص و تاثيرگذار بود... و همانطور كه حدس مي‌زنيد بعد از مدتي به حدي از رقبا جلو افتاد كه وقتي با بچه‌ها مي‌گفتيم بريم كافه، همه مي‌دانستيم كه منظورمان اين است كه برويم بنتيش!

تفاوت بنتيش با بقيه كافه‌ها فقط اضافه كردن چاشني خلاقيت بود. و تفاوت نتيجه: از زمين تا آسمان!

خب حالا كه عمق تاثير خلاقيت را حس كرديد، سوال اينجاست كه در نمونه پيامك تبليغاتي تاثيرگذار چطور خلاقيت را چاشني كنيم؟ در مقاله قبلي مفصلا از 6 اصل نوشتن موثرترين متن پيامك تبليغاتي گفتيم. در ادامه اصول را فقط يك مروري كنيم و سريع برويم سراغ بررسي نمونه ها...

اصول نوشتن نمونه متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار

نميخواهم با آوردن هزاران اصل و نكته گيجتان كنم تا چيزهايي كه بلديد هم يادتان برود! براي همين كل اصول نوشتن متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار را در 2 دسته قرار دادم و براي هر دسته توضيحاتي خلاصه‌وار برايتان آوردم.

فرمول شماره 1 متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار: اصول نگارشي

شايد بايد بگويم متاسفانه، اما مي‌گويم خوشبختانه متن پيامك شما محدوديت كاراكتر دارد. خوبي اين محدوديت 70 كلمه‌اي اين است كه شما را مجبور مي‌كند در كمترين كلمات موثرترين باشيد.( امكان ارسال متن طولاني تر با 140 كلمه وجود دارد اما اين‌كار توصيه نمي‌شود. و از طرفي برخي گوشي ها پيامك 2تايي را به درستي نمايش نمي‌دهند.) خلاصه اين‌كه مخاطبان در بين اين حجم از پيام‌ها و نوتيفيكيشن‌ها و ... هيچوقت طوماري از صحبت‌هاي شما را نمي‌خوانند و در واقع بايد بتوانيد در همان 70 كلمه مخاطب را هيپنوتيزم كنيد!

  • كلمات هدف خود را برجسته كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از كاراكترهايي مثل " * { استفاده كنيد.
  • از كلمات پيچيده و تخصصي استفاده نكنيد! تا مخاطب معني آن را بفهمد از مرحله تصميم گيري براي انتخاب شما گذشته!
  • گاهي براي جذابيت بصري به جاي "و" مي‌توانيد از علامت "+" استفاده كنيد. استفاده از علامت‌هاي ؟ و ! هم در جاي خود خوب است.
  • نيازي نيست مانند نامه اداري پيامك را با سلام و عرض ادب و ... آغاز كنيد! به ياد داشته باشيد كلمات اول براي خواندن پيام شما بسيار تعيين كننده هستند، و بايد همان اول كار وارد اصل مطلب شويد.
  • سعي كنيد جملات خود را كوتاه كنيد. بهتر است هر سطر حدود 4 كلمه باشد.

فرمول شماره 2 متن پيامك تبليغاتي تاثيرگذار: اصول محتوايي

شايد پيامك با محتواي جذاب، بدون اصول نگارشي هم تاثير خودش را بگذارد. اما پيامك با نگارش درست بدون محتواي جذاب هيچ است! (چه پيچيده شد!) خلاصه كه اصل كاري همين محتوا است. براي نوشتن محتوايي كه با چند كلمه مخاطب را ناك اوت كند (دور از جان شما مخاطبان!) نكات زير را حتما رعايت كنيد:

  • شروع جذاب شروع جذاب و شروع جذاب! مي‌توانم بگويم مهم‌ترين كاري كه بايد انجام دهيد همين است! پيامكتان را جذاب شروع كنيد تا مطمئن شويد مخاطب آن را تا آخر مي‌خواند و در ذهنش باقي مي‌ماند.
  • ضرورت ايجاد كنيد و بازه زماني ذكر كنيد. اين حس را در مخاطب القا كنيد كه اگر همين الان نجنبد فرصت شگفت‌انگيزي كه به او داده‌ايد تمام مي‌شود، و سرش بي‌كلاه مي ماند! آدم‌ها چيزهايي كه فرصت دارد را به بعدها موكول مي‌كنند و فراموش مي‌شود!
  • در متن راهي براي تعامل مخاطب قرار بدهيد. يك خواسته مشخص از مخاطب داشته باشيد تا بازدهي پيامك خود را افزايش دهيد. براي مثال، از مشتري بخواهيد براي گرفتن تخفيف، پيامك مذكور را به فروشندگان شما نشان دهد. يا او را به تماس تلفني، ارسال عدد خاص و يا بازديد از يك سايت دعوت كنيد.
  • با مشتريان خود صميمي باشيد. صميميت يكي از ارزانترين و موثرترين راه‌ها براي ايجاد ارتباط مثبت با مخاطبان شماست. مثلا مي‌توانيد نام مشتري را هنگام ثبت‌نام دريافت كنيد و در پيامك او را مورد خطاب قرار بدهيد.
  • مطمئن بشويد پيامك شما براي مشتري مفيد است. در غير اينصورت ارسال يك پيامك بي‌فايده كه به درد مخاطب نمي‌خورد به جاي تاثير مثبت، حس منفي ايجاد مي‌كند.

پيامك تبليغاتي موثر

۶۷ بازديد

 

همه ما زماني كه ميخواهيم با گوشي همراه خود پيامك ارسال كنيم، هميشه به اين نقطه دقت مي كنيم كه متن پيامك بيش از چند بخش يا صفحه نشود. زيرا با طولاني شدن متن پيامك احتمال اين وجود دارد كه پيامك شما ناقص ارسال شود. با ما در ادامه همراه باشيد تا با نمونه متن پيامك تبليغاتي نيز آشنا شويد.

متن پيامك طولاني باعث چند برابر شدن هزينه ارسال هم مي شود. در ارسال پيامك تبليغاتي از طريق پنل اس ام اس نيز همين قانون حاكم است! يعني هرچه تعداد كاراكتر متن پيامك شما كمتر باشد، شما ميتوانيد به تعداد بيشتري پيامك ارسال كنيد.

همانطور كه گفته شد، اگر شما نيز براي كسب و كار خود پنل پيامك تهيه كرده ايد و قصد داريد پيامك تبليغاتي انبوه ارسال كنيد، بايد به تعداد كاراكترهاي متن تبليغاتي خود توجه ويژه داشته باشيد. در پنل پيامك مكث، هر پيامك فارسي 70 كاراكتر و هر پيامك انگليسي 160 كاراكتر ميباشد كه دقيقا مانند گوشي همراه شما ميباشد. در نتيجه اگر متن پيامك شما تركيبي از حروف فارسي و انگليسي باشد، تعداد كاراكتر هاي پيامك تبليغاتي شما به 70 كاهش مي يابد.

Receive-SMS-Without-Mobile-Phone-دريافت-پيامك-رايگان-پارس-گرين

موارد موثر در ساخت پيامك تبليغاتي

كلمات ابتداي پيامك تبليغاتي:

تاثير كلمات اول متن پيامك شما در اين است كه مخاطب شما اولين چيزي را كه از يك پيامك ميخواند ابتدا چند كلمه اول پيامك است و بعد شماره فرستنده پيامك! اين به آن معناست كه شما با كلمات شروع كننده ميتوانيد مخاطب را جذب كنيد تا باقي متن پيامك شما را بخواند . سعي كنيد براي طراحي متن پيامك تبليغاتي از سلام ؛ با عرض سلام ؛ احتراما ؛ دوست عزيز ؛ به اطلاع ميرساند ؛ پيروي ؛ اعضاي محترم و خلاصه واژه هاي مخصوص شروع نامه هاي اداري استفاده نكنيد و بيشتر از چند كلمه مرتبط با صنف خود در شروع پيامك استفاده كنيد .

كلمات شروع پيامك تبليغاتي:

- آرامش را به ارمغان مياوريم !
-توجه ! توجه !
- پيشتاز ميشوي !
- شركت ميكني ؟
- دوست من!
-ساده و موثر !
-برنامه تبليغ شما چيست؟
-برنامه كسب و كارتان چيست؟
-به يادماندني ميشوي!
-قهرمان مني!
-از سوپر چي بخرم؟
-سلام به تو كه منو يادته!

 

ادامه متن پيامك تبليغاتي چطور باشد ؟

حال كه به واژه هاي شروع كننده متن پيامك پرداختيم براي ادامه متن پيامك تبليغاتي چه كنيم ؟ بطور معمول پيامك هاي تبليغاتي ۱ پيامك ۷۰ كاراكتري است كه بصورت فارسي تايپ ميشود . بهتر است در ادامه متن پيامك به اصل مطلب بپردازيد . اصل مطلب در پيامك تبليغاتي يعني اينكه دقيقا نام محصول يا خدمت و يا جشنواره خريد و ميزان تخفيفي كه قرار است به مشتريان جديد شما داده شود را بنويسيم . منظور از نوشتن حتما استفاده از پايه و پيرو و فعل و فاعل نيست ! در طراحي متن پيامك در بسياري از موارد نيازي نيست حتما جمله خود را با فعل يا فاعل و يا رعايت نكات دستور زبان ادبيات فارسي تايپ كنيم. تعداد كاراكترها محدود و مخاطب ما نيز كم حوصله ميباشد ؛ پس بايد اصل مطلب را در حد كلمه و عدد نوشته و در خط يا دو خط بعدي نيز نحوه ارتباط با مخاطب بيان شود.

بطور مثال براي ادامه تايپ متن پيامك ميتوانيد از جملات زير استفاده نماييد :

-تخفيف فصلي 
-۵۰%off
-شروع فروش ويژه !
-قرعه كشي و جايزه !
- فست فود معركه »
-سرمايه گذاري مورد اطمينان!
-چاپ و تبليغ ايرانيان
-بانك مورد اطمينان شما
-حامي تيم ملي در المپيك(روغن موتور كاسترول)
-كتاب هاي تخصصي پزشكي
-ناشر كتابهاي مهندسي پزشكي
-پوشاك پاييزه ايكات
-پوشاك ماكسيم با تخفيف پاييزه
- ساز و آواز نواي تار
-كلاس هاي تابستانه كودك شما
- قرعه كشي ما فقط برنده داره 
- زمين۱۰۰۰متري در آبسرد دماوند
-سوپرماركت پاسداران تا شعاع۴كيلومتري تحويل رايگان دارد
-شيفته خوراكي هاي خوشمزه ميشويد درفسد فود سند باد
-خدمات مجالس و مراسم
-برگزاركننده مراسم عروسي
- خدمات مجالس و تشريفات

 

پايان متن پيامك تبليغاتي و سخن آخر!

اگر مخاطب شما به پايان متن پيامك شما رسيده باشد يعني ۹۰% موفق شده ايد و بهترين بازده نصيب تان شده است . ولي براي ارتباط بهتر با مخاطبان خود ميتوانيد باز هم با ساده سازي و راحت كردن كار براي مخاطب خود ؛ تعداد بيشتري از مخاطبان را جذب پيامك تبليغاتي خود كنيد . روشهاي ارتباطي شما براي ارتباط مخاطب با شما چيست ؟ تلفن خود را در انتهاي متن پيامك مينويسيد يا شما يك وب سايت فعال داريد و ميخواهيد كاربر با مراجعه به وب سايت اطلاعات بيشتري را كسب كند ؟ و يا به مخاطب خود پيشنهاد ميكنيد عدد۱ يا عدد ۲ يا هر كاراكتر ديگري را براي شما پيامك كند تا شما در اولين فرصت با متقاضي تماس حاصل نماييد ؟

هر كدام از روشهاي فوق را بر گزينيد مسلما تعدادي مخاطب با شما ارتباط خواهند گرفت ولي بهترين روش طبق آمار كارشناسان بازاريابي و تبليغات الكترونيكي چيست ؟ بهتر است براي روشهاي ارتباطي در انتهاي متن پيامك خود بهترين گزينه را برگزينيد تا با وجود وقت زيادي كه در طراحي متن پيامك صرف نموده ايد از حداكثر تاثيرگذاري بهره مند شويد .

 

چه عوامل و ابزار ارتباطي بازده پيامك تبليغاتي را افزايش ميدهد ؟

1- داشتن وب سايت فعال داراي اطلاعات متن و تصويري مفيد ميتواند بازده پيامك تبليغاتي را تا ۲۰% افزايش دهد .
۲- بهتر است به كليه مخاطبيني كه عدد۱ يا عدد۲ يا هر كاراكتري را براي شما پيامك ميكنند تماس از طرف شما انجام شود.
۳- ساده ترين روش ارتباط و سنتي ترين روش ارتباط متقاضيان با شما نوشتن تلفن ثابت يا همراه است . اگر وب سايت نداريد يا امكان كدگذاري را نداريد سعي كنيد تلفن ثابت بنويسيد و از گذاشتن شماره همراه پرهيز كنيد . اغلب افراد براي خريد ترجيح ميدهد تا شخصي مذاكره كنند كه با تلفن ثابت تداوم كسب و كار خود را به اثبات برسانند .
4. برخي تبليغات براي برند سازي يا دعوت براي شركت درهمايش ارسال ميشود . بهتر است محدوده آدرس مربوط به ميدان يا منطقه و محله باشد و ادامه آدرس را بطور كامل ننويسيد . مثلا كنار تلفن بنويسيد : ونك ؛ ملاصدرا ؛ ميرداماد ؛ سيدخندان ؛ پاسداران يا تهرانپارس و …..

منبع: پارس گيرين