همه ما زماني كه ميخواهيم با گوشي همراه خود پيامك ارسال كنيم، هميشه به اين نقطه دقت مي كنيم كه متن پيامك بيش از چند بخش يا صفحه نشود. زيرا با طولاني شدن متن پيامك احتمال اين وجود دارد كه پيامك شما ناقص ارسال شود. با ما در ادامه همراه باشيد تا با نمونه متن پيامك تبليغاتي نيز آشنا شويد.
متن پيامك طولاني باعث چند برابر شدن هزينه ارسال هم مي شود. در ارسال پيامك تبليغاتي از طريق پنل اس ام اس نيز همين قانون حاكم است! يعني هرچه تعداد كاراكتر متن پيامك شما كمتر باشد، شما ميتوانيد به تعداد بيشتري پيامك ارسال كنيد.
همانطور كه گفته شد، اگر شما نيز براي كسب و كار خود پنل پيامك تهيه كرده ايد و قصد داريد پيامك تبليغاتي انبوه ارسال كنيد، بايد به تعداد كاراكترهاي متن تبليغاتي خود توجه ويژه داشته باشيد. در پنل پيامك مكث، هر پيامك فارسي 70 كاراكتر و هر پيامك انگليسي 160 كاراكتر ميباشد كه دقيقا مانند گوشي همراه شما ميباشد. در نتيجه اگر متن پيامك شما تركيبي از حروف فارسي و انگليسي باشد، تعداد كاراكتر هاي پيامك تبليغاتي شما به 70 كاهش مي يابد.

موارد موثر در ساخت پيامك تبليغاتي
كلمات ابتداي پيامك تبليغاتي:
تاثير كلمات اول متن پيامك شما در اين است كه مخاطب شما اولين چيزي را كه از يك پيامك ميخواند ابتدا چند كلمه اول پيامك است و بعد شماره فرستنده پيامك! اين به آن معناست كه شما با كلمات شروع كننده ميتوانيد مخاطب را جذب كنيد تا باقي متن پيامك شما را بخواند . سعي كنيد براي طراحي متن پيامك تبليغاتي از سلام ؛ با عرض سلام ؛ احتراما ؛ دوست عزيز ؛ به اطلاع ميرساند ؛ پيروي ؛ اعضاي محترم و خلاصه واژه هاي مخصوص شروع نامه هاي اداري استفاده نكنيد و بيشتر از چند كلمه مرتبط با صنف خود در شروع پيامك استفاده كنيد .
كلمات شروع پيامك تبليغاتي:
- آرامش را به ارمغان مياوريم !
-توجه ! توجه !
- پيشتاز ميشوي !
- شركت ميكني ؟
- دوست من!
-ساده و موثر !
-برنامه تبليغ شما چيست؟
-برنامه كسب و كارتان چيست؟
-به يادماندني ميشوي!
-قهرمان مني!
-از سوپر چي بخرم؟
-سلام به تو كه منو يادته!
ادامه متن پيامك تبليغاتي چطور باشد ؟
حال كه به واژه هاي شروع كننده متن پيامك پرداختيم براي ادامه متن پيامك تبليغاتي چه كنيم ؟ بطور معمول پيامك هاي تبليغاتي ۱ پيامك ۷۰ كاراكتري است كه بصورت فارسي تايپ ميشود . بهتر است در ادامه متن پيامك به اصل مطلب بپردازيد . اصل مطلب در پيامك تبليغاتي يعني اينكه دقيقا نام محصول يا خدمت و يا جشنواره خريد و ميزان تخفيفي كه قرار است به مشتريان جديد شما داده شود را بنويسيم . منظور از نوشتن حتما استفاده از پايه و پيرو و فعل و فاعل نيست ! در طراحي متن پيامك در بسياري از موارد نيازي نيست حتما جمله خود را با فعل يا فاعل و يا رعايت نكات دستور زبان ادبيات فارسي تايپ كنيم. تعداد كاراكترها محدود و مخاطب ما نيز كم حوصله ميباشد ؛ پس بايد اصل مطلب را در حد كلمه و عدد نوشته و در خط يا دو خط بعدي نيز نحوه ارتباط با مخاطب بيان شود.
بطور مثال براي ادامه تايپ متن پيامك ميتوانيد از جملات زير استفاده نماييد :
-تخفيف فصلي
-۵۰%off
-شروع فروش ويژه !
-قرعه كشي و جايزه !
- فست فود معركه »
-سرمايه گذاري مورد اطمينان!
-چاپ و تبليغ ايرانيان
-بانك مورد اطمينان شما
-حامي تيم ملي در المپيك(روغن موتور كاسترول)
-كتاب هاي تخصصي پزشكي
-ناشر كتابهاي مهندسي پزشكي
-پوشاك پاييزه ايكات
-پوشاك ماكسيم با تخفيف پاييزه
- ساز و آواز نواي تار
-كلاس هاي تابستانه كودك شما
- قرعه كشي ما فقط برنده داره
- زمين۱۰۰۰متري در آبسرد دماوند
-سوپرماركت پاسداران تا شعاع۴كيلومتري تحويل رايگان دارد
-شيفته خوراكي هاي خوشمزه ميشويد درفسد فود سند باد
-خدمات مجالس و مراسم
-برگزاركننده مراسم عروسي
- خدمات مجالس و تشريفات
پايان متن پيامك تبليغاتي و سخن آخر!
اگر مخاطب شما به پايان متن پيامك شما رسيده باشد يعني ۹۰% موفق شده ايد و بهترين بازده نصيب تان شده است . ولي براي ارتباط بهتر با مخاطبان خود ميتوانيد باز هم با ساده سازي و راحت كردن كار براي مخاطب خود ؛ تعداد بيشتري از مخاطبان را جذب پيامك تبليغاتي خود كنيد . روشهاي ارتباطي شما براي ارتباط مخاطب با شما چيست ؟ تلفن خود را در انتهاي متن پيامك مينويسيد يا شما يك وب سايت فعال داريد و ميخواهيد كاربر با مراجعه به وب سايت اطلاعات بيشتري را كسب كند ؟ و يا به مخاطب خود پيشنهاد ميكنيد عدد۱ يا عدد ۲ يا هر كاراكتر ديگري را براي شما پيامك كند تا شما در اولين فرصت با متقاضي تماس حاصل نماييد ؟
هر كدام از روشهاي فوق را بر گزينيد مسلما تعدادي مخاطب با شما ارتباط خواهند گرفت ولي بهترين روش طبق آمار كارشناسان بازاريابي و تبليغات الكترونيكي چيست ؟ بهتر است براي روشهاي ارتباطي در انتهاي متن پيامك خود بهترين گزينه را برگزينيد تا با وجود وقت زيادي كه در طراحي متن پيامك صرف نموده ايد از حداكثر تاثيرگذاري بهره مند شويد .
چه عوامل و ابزار ارتباطي بازده پيامك تبليغاتي را افزايش ميدهد ؟
1- داشتن وب سايت فعال داراي اطلاعات متن و تصويري مفيد ميتواند بازده پيامك تبليغاتي را تا ۲۰% افزايش دهد .
۲- بهتر است به كليه مخاطبيني كه عدد۱ يا عدد۲ يا هر كاراكتري را براي شما پيامك ميكنند تماس از طرف شما انجام شود.
۳- ساده ترين روش ارتباط و سنتي ترين روش ارتباط متقاضيان با شما نوشتن تلفن ثابت يا همراه است . اگر وب سايت نداريد يا امكان كدگذاري را نداريد سعي كنيد تلفن ثابت بنويسيد و از گذاشتن شماره همراه پرهيز كنيد . اغلب افراد براي خريد ترجيح ميدهد تا شخصي مذاكره كنند كه با تلفن ثابت تداوم كسب و كار خود را به اثبات برسانند .
4. برخي تبليغات براي برند سازي يا دعوت براي شركت درهمايش ارسال ميشود . بهتر است محدوده آدرس مربوط به ميدان يا منطقه و محله باشد و ادامه آدرس را بطور كامل ننويسيد . مثلا كنار تلفن بنويسيد : ونك ؛ ملاصدرا ؛ ميرداماد ؛ سيدخندان ؛ پاسداران يا تهرانپارس و …..
منبع: پارس گيرين